vrijdag 15 maart 2013

Sequentie



Begin van een uitwerking voor sequentie.

Ik kreeg ooit als kritiek dat mijn uitwerkingen te geforceerd waren. Mijn schetsen hebben een snelheid, een losheid en een bepaalde sfeer, zeiden ze. Ik ben het me ze eens. Schetsen ís leuker dan uitwerken, want uitwerken, dat belemmerd me - plots moet alles kloppen, op menselijke manier gezegd, plots moet alles goed en wel voldaan zijn. Dus ik probeer nu maar geen anatomisch correcte personen te tekenen maar gewoon de flexibele figuren als altijd. Iemand zei dat laatst tegen me: Jouw figuren kunnen alles. Ze zijn gewoon flexibel.  Prachtige oplossing als je niet zo bekend met de anatomie en hoe het menselijk lichaam zich voortbeweegt. Zelf ben ik tevreden met de sequentie van hoe het ene hoofdpersonage van het verhaal zijn hengel opnieuw uitslaat, met als gevolg dat het kringen geeft in het water. 

Ik heb vandaag nieuwe freunden gemaakt! Althans, freunden, ik heb vandaag afgesproken met een Chinees-Australisch meisje die ik ontmoet heb via BuddygoDutch, een organisatie via de Utrechtse overheid die Nederlandse studenten en buitenlandse studenten die in Nederland komen wonen aan elkaar te linken. Groot voordeel: ze studeert theoretische natuurkunde, Lotte enthousiast, en het lieve kind stelde voor ooit de natuurkunde uit te leggen, Lotte nog enthousiaster. Mijn vrienden van mijn school verklaren mij altijd voor gek als ik mijn liefde verklaar voor de wiskunde en de theoretische natuurkunde, terwijl ik het niet kan. Agh, op een dag, op een dag, verschijnt er in de krant een artikel: 'Meisje met dyscalculie vindt enorm relevante wiskundige formule uit.' Agh, ja, op een dag. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten