woensdag 12 juni 2013

Boekje 2, het trein-boekje








Je wilt niet weten hoeveel boekjes (dummy's) ik hier, in mijn tas en op school heb liggen. Dit is er eentje die ik gekocht had toen ik een uur te vroeg was op school en ik me verveelde. Ik heb het gebombardeerd tot het trein-boekje. Ik neem hem altijd mee in de trein, en dan teken ik stiekem de mensen na die ik zie of gezien heb. Of ik maak gewoon willekeurige tekeningetjes. 

1. Een willekeurige tekening, gemaakt in dat uur dat ik heb moeten wachten.
2. 'Treinstoelen zijn net als mensen', ik voel op een of andere manier sympathie voor het treinmeubilair. 
3. Kop van een jongeman die voor me zat
4. Vanochtend gemaakt. Ik vroeg me af wat ik wilde tekenen, tot dat twee bejaarde dames gingen praten over het weer, hun vakanties naar Dresden en Tenerife, over dat het daar ook zo slecht was, over Piet Paulusma, over de overstromingen in Duitsland, over elektrische fietsen, en tenslotte over dat de tuin er de afgelopen dagen er prachtig bijstond. Ik dank hen zeer, ik hoop alleen niet dat ze doorhadden dat ik hun gesprek letterlijk optekende. 
5. Er liep een aantrekkelijke jongeman voor me met ellenlange slanke benen. 
6. Uitzicht uit de trein
7. Zelfportretje


Geen opmerkingen:

Een reactie posten