maandag 14 mei 2012

Mooie dingenschrift.

Ik ben gek op schriftjes en kleine notitieboekjes. Ik schrijf ze vol, ik teken ze vol, ik plak ze vol. Mijn mooiste schriftje is mijn 'mooie dingenschrift', maar deze titel dekt de lading niet helemaal, want het is eerder een 'mooie feitenschriftje', maar toch ook weer niet, of een 'mooie momentenschriftje'. Dat laatste dekt de lading misschien nog wel het beste, als je de mooie feiten en dergelijke dingen ook meetelt. In mijn schriftje schrijf ik vooral citaten en plak ik vooral krantenberichten. Ook plak ik er persoonlijke briefjes in van lieve mensen en leraren die ooit iets in mij zagen, mooie plaatjes, tips en opvallende krantenkoppen. Het is dat het half 11 is en dat ik morgen mijn examen Nederlands heb, anders had ik ze even gescand. Het schriftje zelf heb ik gekocht in Washington, de voorkant betreft een Jugendstil prentje 'L'Idéal, Cahier, papier Supérier'. De achterkant bevat een tafelschema dat voor mij met mijn brein zeer handig is. De binnenkant betreft eerst een kleine impressie van een moment, geschreven in Orlando:
Geluid van trippelende voetjes
Natte kleine voetjes
Van mollige kindjes
In zwempakjes
      Op de natte tegels.

Heel snel: Splatsch splatsch splatsch splatsch

Daarna heb ik nog: Picasso-portrait of Pedro Manach, een persoonlijk briefje van een leraar uit de 3 klas en een uit de 4 e klas, een foto van Maria Callas, NRC achterpagina met Kees van Dongen, interview met Nasdrin Dchar, een snor, een tip om je goudvis Pjotr Nijinski te noemen, een kranten bericht dat Berlusconi vertrekt, een tip om je kan Thomas O'Malley te noemen, 8 vragen over Gent, Bakkebaarden, krantenkop: Protestbaarden voor België, een afbeelding van Benedictus de Spinoza, het feit dat ik aangenomen ben bij het Sint Joost, een citaat van Spinoza, een arabisch gezegde, drie stellingen van Spinoza, het feit dat ik ben aangenomen bij het HKU, een portretje gemaakt door Klimt, een wuftig dametje uit Joods winkeltje in Berlijn, citaat Epicurus, citaat Sartre, ingezonden brief van een leerling 5 vwo in het NRC, Actief lidmaadschap Amnesty International, het feit dat het kabinet gevallen is.

Vandaag kwamen er twee dingen bij:
26. Krantenbericht met de kop: 'Russische schrijvers leiden volksprotest tegen Poetin.'
27. Adriaen Koerbagh (1632-1669)

Als ik morgen tijd heb ga ik een paar van mijn mooie dingen inscannen! :)
Au revoir et à demain. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten