woensdag 29 augustus 2012

'T Stad

Vandaag was ik in Antwerpen, en nu ben ik weer terug.
Morgen ga ik - hoe verrassend! - twee dagen naar Antwerpen toe, en dan ben ik weer terug.
Binnenkort uitgebreid verslag, nu ben ik eventjes te moe. Wat ik wel nog wil meedelen: Mijn Ethica is uit. Althans, uit, ik heb het hele 2e hoofdstuk eerlijk gezegd niet gelezen, maar laten we zeggen: ik heb de befaamde eindzin: 'Maar al wat moeilijk is, is voortreffelijk' bereikt, en mij bereikte vervolgens een groot gevoel van euforie. De ethica heb ik meteen in praktijk gebracht door de mensen die zich bij mij in de trein te bevonden met vriendschap te benaderen, en dat levert me zoals altijd weer wat moois op. Ook ben ik er achter gekomen dat Spinoza wel in optimist moet zijn, maar daar later over meer - jongens, wat een cliffhanger dit!
Tot over, iets van een paar dagen, ik weet niet wanneer ik tijd heb.

Lotte

Geen opmerkingen:

Een reactie posten