zondag 17 februari 2013

Alle studies naar Cultuurstudies met ecoline







Ik ben onze school binnen gekomen en gelopen met het idee dat iedereen op het gebied van kunst-en cultuurgeschiedenis een even grote nerd was als ik. Jammer genoeg is mijn status en imago als 'nerd' ook heden ten dage bewaard gebleven. 'Je bent een kunstzinnige intellectueel' zei een klasgenoot tegen me. Tijdens de schouw vermelde mijn toenmalige cultuurstudies-lerares de andere leraren met trots dat ik van alle eerste jaars het hoogste cijfer had. Merci. Nu blijft kunstgeschiedenis een van mijn lievelingsvakken op school. Ik merk ook dat ik behoorlijk word beïnvloed door de hoeveelheden theorie die op mij afkomen. Vandaar een aantal studies, van boven naar beneden:

1. Studie naar Rembrandt
2. Studie naar Rafaël
3. Studie naar eigenlijk het massale aantal aan schilderingen van 'Madonna met kind'
4. Studie naar pietà
5. Studie naar Velaquez en dan natuurlijk ook Bacon. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten