zondag 10 februari 2013

Nieuwkoopse plassen




Voor school ben ik vandaag om 7 uur 's ochtends opgestaan om te fietsen naar de Meijebrug. Nu heb ik een haat-liefde verhouding met mijn dorp. Ik haat mijn dorp omdat het er oersaai, degelijk en stoffig is; ik heb mijn dorp lief omdat de natuur er zeer schoon is. Ik stond dus in de vrieskou met zonsopgang op die brug te tekenen en te fotograferen (Ik ben twee keer heen en weer gereden, ik was mijn kaartje voor de camera vergeten). Ik heb zoveel mogelijk de mensen die langs me reden of liepen aangesproken en proberen te onthouden. Die heb ik nu getekend, gezamenlijk met het landschap. Ik moet zeggen, het is leuk om te doen. Vooral vroeg in de ochtend, als er nog niemand is. Dan sta je alleen te luisteren naar het lawaai van de ganzen en de meeuwen en de lucht kleurt dan paars, lichtblauw en geel terwijl de rest van de wereld wit is. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten