dinsdag 11 juni 2013

Sequentie, uitwerking


























Doe je best niet om het te lezen, dit zijn er maar enkele van het gehele verhaal en ze liggen ook nog eens niet op volgorde. Over dit waren ze op mijn schouw het meest enthousiast, samen met een paar tekeningen van mensfiguren. Een vriendinnetje die notuleerde schreef dit op: 'mensen wow paar lijnen wow'. 
Een groot compliment dus. Over deze uitwerking zeiden ze dat ze de losheid en de spontaniteit erin zo prachtig vonden. Daarmee was ik blij, aangezien ze op mijn vorige schouw zeiden dat ik stijf aan uitwerkingen begon, en het resultaat saai werd. Vervolgens heb ik juist bij sequentie voor de aanpak gekozen om gewoon te werken alsof ik schetste. Gewoon doen, weinig voor-schetsen, alles direct op het papier. Enkel de vlakverdeling is vooruit gedacht en de tekst achteraf er bij gezet. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten