donderdag 12 september 2013

Nostalgieboost in 1... 2... 3

 
Als kind droomde ik vroeger van een eigen intellectueel-zijn. Zo maakte ik boekjes over onderwerpen die er toe deden (Zangers en zangresen, roofvogels en TsjechiĆ«), vulde ze met baanbrekende kennis - 'Bosuil zie je in bossen, maar je ziet ze ook in steden. De uil jagt op kleine zoogdieren zoals mollen en vogels, maar vangt ook vissen, reptielen, wormen kevers en motvlinders.', 'als je aan een band gaat beginnen, hoef je niet alleen te zingen, je moet ook muziek lezen.', maar voornamelijk met zeer illustratieve en verduidelijkende tekeningen en plakte ze vol met stickers en plaatjes. Vervolgens richtte ik mijn kamer dan in als museum, liet mijn ouders door het 'entree' komen met zelfgemaakte tickets, en schreef na afloop met een rode pen op mijn werkstukken opbouwende kritiek als 'knap hoor! Je hebt een stikcer verdient!', of 'goed gedaan'.
 
Ik hoop dat mijn vroegere dromen nu waar worden in de toekomst. Als ik dan ook zelf kritiek zou mogen geven op mijn werk dan zal dat al helemaal mooi zijn.
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten