dinsdag 25 februari 2014

Ik

Ah, ik zie nu in dat de jury's al weer weken geleden zijn. Goed nieuws, ik heb alles dik gehaald, op een vak na (maar ach, dat vak heb ik dit semester laten vallen en het cijfer wat ik gekregen had was toch tijdelijk dus het telt niet.)

Ik schreef een stukje voor mijn portfolio - ik besluit het hier naar te importeren.

Waarom ik nu in België zit:
1. ‘Liever heimwee dan Holland’ - Leo Vroman (Gouda, 1915- 2014)
2. Ik ben Europeaan 
Waarom gesprekken met mij soms uitlopen op ongemakkelijke toestanden:
1. Volgens een vriendin ben ik ‘Zeer intelligent maar sociaal heel erg dom.’
Waar ik nu zoal aan denk:
1. Ik zit hier niet goed op de kunstacademie.
2. Ik zit hier op de kunstacademie helemaal op mijn plek. 
3. ‘Er is niets buiten de taal’
4. Sociale omgangsregels 
5. Heeft eeuwigheid een begin? Of is een eeuwigheid met een begin een          ander soort eeuwigheid?
6. Noemen wij God wat buiten ons kenvermogen ligt, dus, wij kennen enkel wat wij kunnen kennen - en wij kunnen hetgeen kennen enkel wat wij reeds of in de toekomst kennen, maar dan blijft er het niet-kennen, dat je niet kan kennen, aangezien het een niet-kennen is, als God daar nu in valt - dan zouden wij geen moeite hoeven te doen om datgeen te kennen, of er zelfs maar enkele aandacht aan te besteden. 
7. De middenmoot’er of net-nieter om mijzelf maar even te citeren:
"De net-nieter is als de eerste bloeier in een boeket: Ze wekken veel enthousiasme, maar dan verslappen ze, en geraken stilletjes vergeten wanneer de andere laatbloeiers zich van hun beste kan laten zien. De net-nieter is veelbelovend, maar laat er nu net iemand anders zijn die nog veelbelovender is. De net-nieter is het allemaal nèt niet."

Geen opmerkingen:

Een reactie posten