zaterdag 12 mei 2012

Het kluizenaarsschap

Het spijt me dat ik al iets van twee weken niet heb gepost, maar ik leef twee weken als kluizenaar. De examens komen nu wel heel erg dichtbij en het kluizenaarsschap doet me niet veel goed. Ik ben emotioneel wat instabieler, en dan vooral voor mijn aandoeningen met blijdschap, want al zie ik een persoon die ik die twee weken niet heb gezien, ontpop ik mij tot een hippie en vind iedereen verschrikkelijk aardig. Als iemand een grapje maakt ben ik de gene die het hardst en het langst na lacht. Ja, zo dus. Alles buiten het kluizenaarsschap is op het moment verschrikkelijk mooi voor mij. Het kluizenaarsschap zelf is, tja, zeer surrealistisch. Toen ik na twee weken weer op school kwam, bleek ik 1. Lippenstift op mijn kin hadden zitten terwijl er vlak voor nog een heel leuke jongen voor me in de bus zat en 2. Veelste laat te zijn, want ik dacht dat het 7e uur begon om 3 uur, maar hij bleek dus afgelopen zijn om drie  uur. Zulke dingen. De gesprekken gaan over wat we gaan doen, hoe zenuwwachtig we zijn en over de liefde. Daarnaast gaan de gesprekken ook vooral over Rembrandt, de Vierschaar, Arnold Schönberg, omgekeerde urinoirs, Jeff Koons en uitvergrote kitschbeeldjes. In mijn leven als kluizenaar heb ik, naast leren en stampen, nog piano gespeeld en de Ethica gelezen. En chaoist (is dat een woord?) als ik ben, heb ik van de Ethica eerst deel 1 gelezen, toen overgestapt naar deel 3 (die is rondweg het mooist, eigenlijk moest ik die als laatste bewaren), toen een deel 4 en vervolgens besefte ik me dat ik deel 2 nog niet helemaal heb gelezen. Wanneer ik mijn eerste examens heb gehad zal ik zijn mooiste citaten en zinnen even geven. Gelukkig wordt mijn kluizenaarsschap wat verlicht, want vandaag moet ik weer werken en vanavond ga ik naar een feestje van een vriendin toe. Ik wens iedereen om me heen en niet om me heen succes met de examens, behalve de jongen die in het AD staat met een foto waar hij BeyoncĂ© van achteren neemt (Ik schrok me dood, het AD dacht leuk te zijn denk ik met een vriendelijke jongeman die ze gaan volgen tot het eind van zijn examens, maar die foto, vooral in combinatie met de foto van zijn moeder de pagina ernaast, nee, nee, nee).
Daag kameraden, maten en bazen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten