woensdag 23 mei 2012

Werk voor die Schule






Lang geleden (althans lang geleden, met de examens lijkt alles lang geleden en nostalgisch) heb ik als eindexamenproject iets voor kunst moeten maken. En dat laat ik nu even zien. Het betreft een zelfgemaakte wereldkaart waar alle landen op de verkeerde plek lagen. Mij lijkt dat wel interessant zo, stel je voor we worden wakker en onze waarheid en onze zekerheden zijn verdwenen. Amerika ligt naast Iran, Nederland ligt onder Polen, en Palestina is een zelfstandige staat geworden. Texel ligt vlak bij Cuba. Wat zou dat betekenen voor de wereldgeschiedenis? Dat ging ik me afvragen. Maar eigenlijk was dit niet het doel achter mijn werk. Ik heb ooit gedroomd dat ik vanuit Nederland met een zeer leuke jongeman in een VWbusje/caravan met gordijntjes door Rusland reed omdat we allebei naar Bulgarije wilden. Zo geschiedde. En het thema van mijn project was dromen. Dus zoo.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten