donderdag 25 oktober 2012

Voldoendedansje.

We doen wederom weer een voldoendedansje! Met veel moeite heb ik een paar uur geleden mijn laatste voldoende voor deze periode gehaald. Het enige wat ik nu nog moet doen is keihard werken voor de schouw, want als ik daar eenmaal voldoendes behaal dan blijven  namelijk mijn voldoendes van deze periode staan! En dat betekent: Kei en keihard werken. Ik heb gisteren van 6 uur 's avonds tot bijna 2 uur 's nachts gewerkt aan het minst leuke vak, concept, maar mijn harde werken is beloond! Er staat een 'net aan' voldoende opgeschreven. Nu moet ik nog alle kritiek die ik heb gekregen verbeteren en als het dan goed is, dan staan daar allemaal voldoendes! En elke voldoende die ik haal is een stap dichter bij België.

Ik maak te snel keuzes in mijn werk. Het is voor mij misschien wel aan te raden een cursus 'zenboeddhist' te volgen, maar zo een persoon zal ik jammer genoeg nooit worden. Ik ben vrij chaotisch van aard waardoor ik heel snel stappen zet en niet de rust neem om goed te kijken naar mijn werk. Ik kijk niet wat ik eraan kan verbeteren, en wat ik ermee nog meer kan doen. Ik heb een eindeloze fantasie die bij mij meer aanwezig is en altijd aanwezig wilt  zijn. Ik maak bijvoorbeeld eerst dit, maar bedenk me dan dat iets anders ook kan, om vervolgens iets geheels anders te maken. Wat hieruit volgt is dat ik duizenden schetsen kan maken, maar dat die schetsen niet uitgewerkt en uitgediept zijn.

Ik heb me hierbij dus voorgenomen meer rust te vinden. Om hiermee te beginnen check ik dit volledig intuïtief geschreven stukje op zijn spellingsfouten. Ja, want ik denk ook niet na over wat ik schrijf. Misschien moet ik dat ook maar eens gaan doen. Ja, ik weet het. Ik word Zenboeddhist. Ik bekeer me vanaf vandaag tot Zenboeddhist. Ik denk dat ik vanaf nu urenlang een maïskolf kan bestuderen om hem vervolgens in 3 uur tijd volledig uit te tekenen. En ik denk dat ik als Zenboeddhist binnen 10 minuten een volledig onderbouwd antwoord kan geven op al je vragen. En ik denk dat ik als Zenboeddhist alleen maar voldoendes heb en nul spellingsfouten.

(Was dat maar waar. Voor als nog vloeit uit mijn aard op dit moment enkel en alleen een vlakke stilte, betreffende de spellingscontrole. Waarschijnlijk heb ik 100 fouten gemaakt, maar ik zie ze niet)


Ik vind deze afbeelding zo prachtig! Echt, werkelijkwaar prachtig. Ik weet niet wie de afbeelding heeft gemaakt. Dit is de bron: http://stevendejoode.com/page/2/

2 opmerkingen:

  1. Beste Lotte,
    Je hebt véél minder spellingsfouten gemaakt dan je vreesde. Alleen 'Belgie' schreeuwt nog om een trema, en "iets geheels anders" moet uiteraard "iets geheel anders" worden. Het valt allemaal dus erg mee en je krijgt van mij dan ook een ruime voldoende! Dus doe nog maar een dansje...
    En die prachtige tekening van Saturnus: die komt uit het boek 'Cosmotheoros' van Christiaan Huygens. Cosmoloog/astronoom Vincent Icke legt in een interview in 2005 [dat nog te beluisteren is, zie link onder] uit dat Huygens Saturnus zoals op dit plaatje getekend, helemaal niet zo gezien kan hebben. Om dit te kunnen tekenen "keek hij met zijn verstand," een uitdrukking die zo van Spinoza had kunnen zijn ("bewijzen zijn immers de ogen van het verstand"; Ethica 5/23s)

    http://www.ikonrtv.nl/radio747live/program.asp?lIntEntityId=44&lIntEntityItemId=202

    BeantwoordenVerwijderen