donderdag 17 januari 2013

School - Wildboek 1.

Lange tijd geleden dat ik iets heb gepost, maar ik spaarde werk om te laten zien, et voila!
Ik volg nu seminars (twee weken lang één project), dus het duurde even. De eerste week is nu bijna voorbij en je kan me niet vrolijker krijgen. Mijn seminar heet 'Wildboek'. Komt ie: Het plan is om een 'niet-boek' (Mijn seminarbegeleider mocht van de school geen boekbindcursus meer geven) te maken met gedrukt werk naar aanleiding van 'Het portret van Dorian Gray' van Oscar Wilde. Het betreffende boek heb ik in één dag uitgelezen, het is mooi, en is luguber, het staat vol ode's aan de esthetica, en vol afschuwelijke gedachtes over de rede etc. Ik sta dus nu al een week lang in de drukkerij, elke dag, van 10 (althans, de treinen rijden niet, ik kon vanochtend niet mijn bed uitkomen, dus dat werd 11 uur) tot 4, drukken, produceren. Ik bedacht me vandaag op school dat mijn school mijn dood nog wel eens gaat worden. Zoals het lenzenslijpsel waarschijnlijk Spinoza's dood bevorderde, gaat de giftige dampen van de drukinkt, spuitbussen, glitterspuitbussen, schoonmaakolie en schoonmaakscrub mijn dood bevorden - zeer romantisch. Het is niets voor niets dat ik in mijn introductieweek een les in ARBO kreeg: dit is allemaal je eigen verantwoordelijkheid. Ik laat hier even zien hetgeen wat ik zo ongeveer gemaakt heb. Ik zeg 'zo ongeveer', want dit is namelijk nog maar 10 procent van de gehele stapel. Ik laat mijn drukken zien in series.

Serie 1: Alle probeerseltjes











1 opmerking:

  1. Dag Lotte,
    Misschien interesseert je mijn blog van bijna vijf jaar geleden, waarin ik aantoon, althans beweer, dat Oscar Wilde in "Het portret van Dorian Gray" als het ware een omgekeerd Spinozisme schetst. Zie hier:

    http://spinoza.blogse.nl/log/the-picture-of-dorian-gray-omgekeerd-spinozisme.html

    BeantwoordenVerwijderen