dinsdag 16 april 2013

Ja

In het officiële tijdschrift van de HKU, *UNST, dat gretig aftrek vindt onder de studenten en je dus snel moet zijn voordat ze weer weg zijn, wordt elke maand een selectie gemaakt uit veelbelovende studenten. Nu zitten daar dingen bij die me ontzettend enthousiast stemmen. Het gaat om de 2e-jaars student fotgrafie Martijn van Mierlo. Ik begrijp het volkomen dat *UNST zijn foto (het is er tenslotte maar één, maar ik laat er hier meer zien) op de voorste pagina heeft gezet, achter het typerende geperforeerde voorblad. Het gaat om de volgende foto:

Wat we zien is de zee, een kalme zee, een zee die eigenlijk vergeet dat zijn golven moeten rollen, ze even speciaal inhoudt voor de fotograaf. Hoe langer ik er naar kijk, hoe meer lichtvlakken voor mijn ogen beginnen te dansen. 'De afgelopen tijd heb ik geprobeerd zo minimalistisch mogelijk te werken' zegt hij in een interview met het blad, en ik moet zeggen, och wat is het mooi! 






1. Nog een zee, uit de serie 'Sensitive Life'
2. Kleurenfoto die er een beetje tussenuit springt, maar door de compositie mag die er staan, uit de serie 'Sensitive Life'
3. Uit zijn serie gemaakt in de dierentuin.
4. Foto uit de serie met landschappen
5. Zijn laatste project voor een opdracht van ons HKU'tje, het fotograferen van een subcultuur waar je onbekend mee bent, en de beste jongen zelf ging gezellig op bezoek bij de mensen van de BDSM-scene. Het levert zeer intieme foto's op, waarvan er nog meer moeten komen aangezien hij nog bezig is met het project, waarvan ik deze geweldig treffend vond. '

- Alle foto's door Martijn van Mierlo  -  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten