dinsdag 18 juni 2013

Stiekem geniet ik van het AD

Het AD blijft een walgelijke krant maar ik blijf genieten van de Opiniepagina. Een man schreef het volgende:

 
Zo moe van al dat popie-jopie taalgebruik
 
Moe word ik van al het populaire taalgebruik. Het begint
met de treinconducteur die mijn vervoersbewijs 'helemaal goed' vindt.
Maar iets is 'goed' of  'slecht'
[of geen van beiden, volgens Spinoza, maar dat zal deze man niet tot helder begrip brengen]
, waarom die popi-jopi overdrijving?
Als ik een broodje koop krijg ik ongevraagd de vraag
'of meneer daar iets bij wil drinken'. Of wil ik 'twee pakjes kauwgum
voor de halve prijs?'. Nee, dat wil ik niet want anders had ik er wel om gevraagd.
Maar ik ben helaas te netjes en antwoordt [Deze heer maakt ook zijn spellingsfouten] met
'Nee, dat hoeft niet hoor' in plaats van 'helemaal slecht'.
 
 
 
Graag een minuutje stilte voor de arme man. 
 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten